Promocja gabinetu krok po kroku - informacje ogólne

DARIUSZ STOLARZ

Niezależnie od tego, czy jesteś młodym dentystą rozpoczynającym przygodę z własną firmą, czy też doświadczonym lekarzem, który podjął decyzję o rozpoczęciu przygody z promocją własnego gabinetu, masz do wyboru dwa możliwe scenariusze: zajmiesz się tym samemu albo zlecisz to specjalistom. Jeśli jesteś ambitny, masz wystarczająco dużo czasu i samozaparcia albo po prostu chcesz być świadomy tego na czym polega nasza praca, to zachęcamy do lektury.

PROLOG
W poprzednim wpisie zawarliśmy garść informacji o przepisach prawnych, które regulują kwestię reklamy gabinetów lekarskich. Przedstawiliśmy także sankcje jakie mogą grozić za niestosowanie się do wspomnianych reguł. Jeśli nie czytałeś jeszcze tego artykułu, to poniżej znajdziesz do niego bezpośredni link:

Dzisiejszy artykuł przedstawia jedynie ogólny zakres usług naszej firmy oraz typowy (ale wcale nie jedyny) scenariusz postępowania dla nowego klienta. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych wycinków działań publikowane będą w kolejnych wpisach.

1. ANALIZA STANU FAKTYCZNEGO
Zadamy Ci dużo pytań. Będziemy chcieli poznać Ciebie, Twoich pracowników, miejsce pracy, otoczenie konkurencyjne, słabe i mocne strony... jak na spowiedzi. Tylko w ten sposób będziemy mogli efektywnie zapobiec ewentualnym kryzysom oraz pomóc zmienić ten stan rzeczy. Na rynku są dostępne narzędzia, które pomogą nam uzyskać o Tobie znacznie więcej informacji niż te, które sam nam o sobie powiesz. Mowa tu nie tylko  o umiejętnym posługiwaniu się przeglądarką internetową, ale przede wszystkim dedykowanym programom umożliwiającym monitoring internetu. Docierają one o wiele głębiej niż ogólnodostępne narzędzia. Sprawdzimy co mówi się o Tobie, Twoich pracownikach, a także samym gabinecie. Po uzyskaniu tych wszystkich informacji będziemy mogli wyciągnąć wnioski i przejść do działania. Efektem naszej pracy będzie strategia marketingowa wraz ze strategią komunikacji.

2. BUDUJEMY MARKĘ - BRANDING TIME!
Zaczynamy szukać odpowiedniej nazwy Twojego gabinetu. W tym celu prześlemy Ci brief z pytaniami. Na podstawie udzielonych odpowiedzi uświadomimy Ci, że nazwa Twojej firmy była już tak naprawdę od dawna w Twojej głowie. Jeśli propozycja nazwy okaże się satysfakcjonująca, a domena wolna, to przechodzimy do kolejnego punktu jakim jest tworzenie identyfikacji wizualnej. W jej wyniku otrzymasz logo, hasło reklamowe, projekt materiałów marketingowych (wizytówki, papier firmowy i inne w zależności od wybranego zakresu usługi). 

Równocześnie rozpoczniemy pracę przy projektowaniu strony internetowej. Zapytamy Cię o Twoje potrzeby i oczekiwania. Niezależnie od tego czy wybierzesz minimalistyczną, czy rozbudowaną wersję strony z systemem rezerwacji i potwierdzania wizyt pacjentów, możesz być pewien że ostateczny efekt będzie satysfakcjonujący. Zadziwimy Cię przy tym jak prosta w obsłudze może być edycja treści na stronie. Będziesz mógł zająć się tym samemu. W każdym przypadku otrzymasz od nas gotowy produkt wraz z tekstami, zdjęciami (zakup[ w banku zdjęć/sesja fotograficzna), artykułami i wszystkim tym, co konieczne do jak najlepszej prezentacji Twojego gabinetu. Jeśli wyrazisz taką chęć, to zajmiemy się także wszystkim tym, co pozwoli na jeszcze lepsze pozycjonowanie Twojej strony w internecie.

Kiedy strona internetowa wystartuje, możemy rozpocząć działania w mediach społecznościowych. Umiejętnie prowadzona komunikacja, np. na Facebooku, pozwoli nie tylko wzmocnić Twój wizerunek profesjonalisty, ale przede wszystkim przełoży się na wzrost liczby pacjentów. Należy przy tym pamiętać o ograniczeniach prawnych! W kolejnych artykułach podpowiemy jak bezpiecznie prowadzić swój fanpage we własnym zakresie. Wskażemy najczęstsze błędy oraz sposoby na darmowe oraz płatne zwiększanie zaangażowania Twoich fanów.

3. POKAŻEMY CIĘ Z JAK NAJLEPSZEJ STRONY
Na każdym etapie życia Twojego gabinetu potrzebował będziesz projektów graficznych. W naszym zespole znajdują się graficy, którzy projektowali dla największych polskich i światowych marek. Możemy stworzyć dla Ciebie:
✔ kompletną identyfikację wizualną (logo),
✔ elementy identyfikacji wizualnej (wizytówki, papier firmowy, ulotki, foldery, gadżety),
projekty graficzne na potrzeby internetu i druku,
reklamę zewnętrzną (projekty na formy przestrzenne, samochody, budynki, banery).

Nawet najlepszy projekt można zepsuć przez złą jakość wydruku. Dlatego będziemy zachęcać Cię do tego, aby produkcję materiałów reklamowych pozostawić w naszych rękach.

4. ZADBAMY O TWÓJ INTERES
Oferujemy także szerokie spektrum usług z zakresu marketingu i public relations. Sprawimy, aby Twój gabinet stał się znaną i rozpoznawalną marką nie tylko dla pacjentów, ale także potencjalnych pracowników poprzez zbudowanie pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. 

 copywriting (nazwy firm, slogany, teksty, artykuły sponsorowane, spoty),
marketing treści (dostarczanie ciekawych i atrakcyjnych, z punktu widzenia pacjentów, tekstów do wykorzystania w mediach społecznościowych i portalach tematycznych),
 email marketing,
 marketing rekomendacji / szeptany,
✔ remarketing - dotarcie do osób które odwiedziły Twoją stronę internetową poprzez reklamy np. Adwords lub na Facebooku,
✔ marketing w wyszukiwarkach internetowych (Adwords),
✔ zarządzanie kryzysowe - np. kiedy niezadowolony klient postanowi się mścić w internecie,
✔ eventy,
✔ CSR - czyli budowanie wizerunku firmy zaangażowanej w życie społeczności.


5. DMUCHAMY NA ZIMNE
✔ Prawo - pomożemy w każdej sprawie wymagającej wiedzy prawnej. Pomożemy w bieżącej obsłudze gabinetu, zastrzeżeniu znaku towarowego, ochronie Twoich dóbr osobistych, w konflikcie z pacjentem, w postępowaniu przed NFZ itp.

✔ Ubezpieczenia - współpracujemy z agentami ubezpieczeniowymi specjalizującymi się w branży medycznej. Dlatego poza najwyższym standardem obsługi możesz liczyć także na wymierne korzyści w postaci niższej ceny ubezpieczenia OC.

6. EDUKUJEMY
Wychodzimy z założenia, że oprócz wyręczania, należy także edukować. Nie wszystko bowiem możemy zrobić za Ciebie. W najbliższym czasie wystartuje nasza osobna marka Dentystyczne Rewolucje, której zadaniem będzie właśnie edukowanie lekarzy, personelu pomocniczego oraz managerów placówek medycznych.

7. NAGRADZAMY
Plebiscyt polega na nagradzaniu gabinetów w szczególności przyjaznych pacjentom. Nasz audyt bierze pod uwagę kilkadziesiąt zagadnień. Jeśli suma punktów przekroczy niezbędne minimum, to Twój gabinet zdobywa zyska nasz certyfikat. Jeżeli okaże się, że nie wszystko działa jeszcze jak powinno, to wskażemy Ci najsłabsze punkty oraz pomożemy się podciągnąć. Po co to wszystko? Dla podnoszenia standardów obsługi pacjenta!

DARIUSZ STOLARZ

Absolwent prawa i strategicznej komunikacji marki. Od 6 lat związany z reklamą i marketingiem. Pracownik krakowskich agencji reklamowych i redakcji, freelancer. Stomatologia nie jest w jego życiu dziełem przypadku...

więcej >

Zobacz również

Blog post header image

Opłaty za odtwarzanie muzyki w gabinecie stomatologicznym?

Kontrole w lokalach usługowych nie są rzadkością. Poznaj swoje prawa!

więcej >
Blog post header image

Zdobądź certyfikat i zostań DENTYSTĄ NA MEDAL 2017!

Audyt marketingowy oceniający jakość komunikacji z Twoimi pacjentami.

więcej >
Blog post header image

6 niezbędnych informacji, których pacjenci szukają o Twoim gabinecie

Pacjent nie powinien szukać. Pacjent powinien znajdować! Nie wystawiaj jego cierpliwości na próbę. Jeśli nie znajdzie pomocy u Ciebie, to prawdopodobnie znajdzie ją u konkurencji. Jakich informacji może szukać pacjent w internecie?

więcej >