Pacjent nie powinien szukać. Pacjent powinien znajdować! Nie wystawiaj jego cierpliwości na próbę. Jeśli nie znajdzie pomocy u Ciebie, to prawdopodobnie znajdzie ją u konkurencji. Jakich informacji może szukać pacjent w internecie?
KONTAKT
Jeśli przez długi czas przyjmowałeś w gabinecie w którym już nie pracujesz, to poproś o możliwie szybkie usunięcie informacji o Tobie ze starej strony internetowej. Podobnie rzecz ma się ze stronami internetowymi, które służą jako tzw. "baza lekarzy". Sprawdź adres placówki oraz czy numer telefonu jest aktualny i nie zawiera błędów. Jeżeli przeniosłeś swój gabinet w inne miejsce - nie zapomnij o pozostawieniu stosownej informacji.
ZAKRES USŁUG
Pacjenci myślą inaczej niż lekarze. Nikt nie szuka pedodonty, ale dentysty dla dzieci. Nie wszyscy wiedzą co to endodoncja, ale każdy wie co to leczenie kanałowe. Przykłady można mnożyć. Miej na uwadze, aby oferta Twojego gabinetu dawała szybkie i jasne odpowiedzi dla laików. Z mojego doświadczenia wynika, że częstym błędem lekarzy jest projektowanie stron w taki sposób, jakby miały przypodobać się innym dentystom, a nie pacjentom.
DOŚWIADCZENIE
Umówmy się - dziesiątki dyplomów układające się w mozaikę na Twojej stronie internetowej zupełnie nic nie nie powiedzą pacjentowi. To tylko makulatura. Z opublikowanych wyników badań wynika, że doświadczenie nie ma decydującego wpływu przy wyborze lekarza - co innego pozytywne opinie. Dlatego pisz językiem korzyści. Powiedz co wynika dla pacjenta z tych wszystkich dyplomów i certyfikatów. Jeśli jesteś specjalistą - napisz o tym. Jeśli masz 10 lat doświadczenia w implantologii i 1000 wszczepionych implantów - napisz o tym. Jeśli jesteś wykładowcą, prowadzisz szkolenia, należysz do stowarzyszeń - również nie zapomnij się tym pochwalić.
CENNIK
Nikt nie lubi kupować kota w worku. Pacjentowi nie chodzi nawet o to, czy w Twoim gabinecie usługa będzie tańsza, czy droższa o te 20-30 zł. Będzie w stanie zapłacić nawet o wiele więcej, jeśli tylko będzie przekonany, że wykonasz ją najlepiej. Chodzi raczej o to, aby na miejscu nie czekała na niego niespodzianka w postaci kosztu zabiegu, przewyższającej wielokrotnie to, na co był przygotowany. O wiele lepiej, aby miał szansę zapoznać się z cenami jeszcze przed pojawieniem się fizycznie w gabinecie. Cennik zamieszczony w internecie na pewno nie zaszkodzi (a na pewno pomoże w pozycjonowaniu strony)!
ZDJĘCIA
Żyjemy w świecie Social Media, gdzie wszyscy nawzajem oceniają swoje zdjęcia. Zadbaj o to, aby prezentowane treści były wysokiej jakości i stała za nimi jakaś ciekawa narracja. Większość ludzi jest wzrokowcami. Decydując się na zakup towaru lub usługi, zwracamy uwagę na to jak wyglądają. Nie powinno Cię więc dziwić, że pacjent chciałby wiedzieć co zastanie na miejscu w gabinecie. Wizyta u dentysty, zwłaszcza pierwsza po długim czasie i u nowego lekarza, może być stresującym przeżyciem. Uchyl rąbka tajemnicy i pokaż, że na miejscu nie czeka nic strasznego.
Jeśli potrzebujesz zdjęć swojego gabinetu i personelu, to koniecznie powinieneś sprawdzić naszą ofertę w tym zakresie.
OPINIE
Nic tak nie decyduje o wyborze jak siła nawyku. Jeśli jednak z takich czy innych względów musisz odnaleźć się w nowej sytuacji, to decydujące znaczenie mają opinie Twoich znajomych oraz te znalezione w internecie.